ခြန္အားျဖည့္မိငယ္ ရာျပည့္ (၁၉၇၇) ၊ ခင္ေမာင္တိုး (၁၉၈၁)
ဂီတပညာရွင္ ရာျပည့္ (၁၉၅၅ - ၂၀၀၉)
၂၀၁၃ ႏွစ္ဦးကစလို႔ မိုးမခ မွာ ဂီတပညာရွင္ေတြ ရဲ႕ ရုပ္ပံုလႊာေတြကို
တတ္ႏိုင္သမွ် ျပဳစုခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ကြယ္လြန္ၿပီး စတီရီယို ေခတ္ေပၚ ဂီတ
သမားေတြရဲ႕ ႏွစ္လည္ေတြမွာ သူတို႔ အေၾကာင္း လက္လွမ္းမီသမွ် မွတ္တမ္းျပဳရင္း
မိုးမခ စာဖတ္ပရိသတ္ အတြက္ တင္ဆက္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ဒီႏွစ္မွာ
က်န္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ကိုလည္း ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာ လုပ္ႏိုင္ဖို႔
ေမွ်ာ္လင့္တယ္။
ဒီလို အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဂီတအသိုင္းအဝန္း က ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို
ဆက္သြယ္ရ၊ စာမူေတာင္းရ၊ ဓာတ္ပံုေဟာင္းေတြ စုရ၊ သက္ဆိုင္ရာ သီခ်င္းေတြ
ျပဳလုပ္ရ၊ ကိုယ္တိုင္ ေရးႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ/လူပုဂၢိဳလ္ ဆိုရင္လည္း
ကိုယ္တိုင္ ေရးရ ဆိုေတာ့ ေပးႏိုင္သမွ် ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ကေလးေတြ အတြင္းမွာ
အလ်င္မမီႏိုင္ ျဖစ္ရတယ္။ လိုအပ္ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္၊ အမွားအယြင္းေတြလည္း
ရွိမွာပါပဲ။
ဒါ့အျပင္ ဒီလို အစီအစဥ္ေတြကိုပါ တြဲလုပ္ခ်င္ေတာ့ တဖက္ကလည္း တျခား ဝါသနာ ပါ
စူးနစ္ရာ အာသီသရွိ ေရးခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ သမိုင္း၊ ပညာေရး၊
အားကစား၊ စီးပြားေရး နဲ႔ မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးဖို႔ အားနည္း
ခဲ့ရတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အသံထြက္သင့္တဲ့ ကိစၥ တခ်ိဳ႕ အတြက္ အသံထြက္ဖို႔
ပ်က္ကြက္ခဲ့ရတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။
“…ရာသီစာ Cliché ေတြနဲ႔ ဟို သူ႔ လြမ္း ဒီ သူ႔ သတိရ Comfort Zone ထဲက ထြက္ခဲ့ၾကပါလား။
ခင္ဗ်ား ေနထိုင္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီးဟာ တကယ္တမ္း မယဥ္ေက်းလွပါဘူး။… လင္းထင္”
ဒီလို ပ်က္ကြက္ ရျခင္းဟာ အလိုမက်စရာ ပစၥဳပၸန္ ကို ဖယ္ခြာခ်င္၊ ေဝဖန္သံ
မညံရာ ေနသားက် ေအးခ်မ္းရာ အရပ္ အလြမ္းစာစု အပ္ေၾကာင္းထပ္ “ကလီေရွး”
ေတြမွာပဲ ပုန္းလွ်ိဳး ေပ်ာ္ေမြ႕ခ်င္တာလည္း ပါတယ္ ဆိုတာ ဝန္ခံရပါမယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလို ဂီတ အႏုပညာရွင္ေတြကို တတ္စြမ္းသမွ် ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္
မွတ္တမ္းျပဳရျခင္း ရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ရသ အႏုပညာရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း
အေပၚ သက္ေရာက္တဲ့ စြမ္းပကား ကို ယေန႔ေခတ္ လူငယ္မ်ား ျမင္ေစခ်င္၊
အသိအမွတ္ျပဳေစခ်င္လို႔ပါပဲ။ ႏိုင္ငံတခု တည္ေထာင္ရာမွာ
ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းခ်ည္း၊ အတတ္ပညာခ်ည္းပဲ ေဇာင္းေပးလို႔ မရဘဲ လူေတြရဲ႕
က်င့္ဝတ္၊ သီလ၊ စိတၱ အာဟာရ ကို ဖြံ႕ၿဖိဳးေစတဲ့ ရသ အႏုပညာ က႑ကိုလည္း
အေလးဂရုျပဳရပါတယ္။
ဗမာျပည္ဟာ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ဆိုး ဒဏ္ေၾကာင့္ ရသ အႏုပညာ ပိုင္းမွာလည္း
ခ်ိဳ႕ငဲ့ ခဲ့ပါတယ္။ ေခတ္သစ္ ပန္းခ်ီ၊ ကဗ်ာ၊ စာေပ၊ ဂီတ အစစ အရာရာ အားလံုး
ေနာက္က်ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္က်မႈက ရာစုနဲ႔ခ်ီကို ေနာက္က်ခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဗမာျပည္က အႏုပညာရွင္မ်ားဟာ အဖက္ဖက္ မျပည့္စံု ခ်ိဳ႕တဲ့မႈေတြၾကားက၊
အတား အဆီး၊ အပိတ္အပင္၊ အတိုက္အခံ၊ ေဝဖန္မႈေတြၾကားက ႏိုင္စြမ္းသေလာက္
လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့၊ ေပးေနၾကတယ္။ ဒီအထဲက ဂီတ
အႏုပညာရွင္ေတြ၊ အထူးသျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ လူငယ္မ်ား သိသင့္၊ သိထိုက္သူ၊
အသိအမွတ္ျပဳသင့္၊ အားက်သင့္သူ ဂီတပညာရွင္ေတြကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္
မွတ္တမ္းတင္ျခင္းဟာ က်ေနာ့္ ရဲ႕ မိုးမခ ဂီတ ရုပ္ပံုလႊာ အစီအစဥ္ေတြရဲ႕
ရည္ရြယ္ခ်က္ပါပဲ။
တျခား သူမ်ားလည္း အတူတူပဲ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ့္
တဦးတည္းအတြက္နဲ႔ပဲ ဆိုရရင္ လက္ရွိ ဘဝမွာ ေနထုိင္ က်င့္ၾကံ၊ ေတြးေခၚ
ရပ္တည္ေနတဲ့ ခံယူခ်က္ အားလံုးဟာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ ျပင္ပ ငယ္ဘဝ တေလွ်ာက္
စားသံုးလာခဲ့တဲ့ စာေပ၊ ဂီတ ရသအႏုပညာ ပစၥည္းေတြ နဲ႔ လိုက္စားလာခဲ့တဲ့
အားကစား ကေန ရယူခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ လက္ရွိ ေရးသားေနသမွ် အာေဘာ္ေတြကလည္း ဒီ
ၾကားခံ ပစၥည္းေတြကပဲ လာခဲ့တာပါပဲ။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ ေလ့လာခဲ့တဲ့
အဆင့္ျမင့္ သခၤ်ာ ပညာ ရပ္ ဟာ ဒံုးပ်ံေတြကို လႊတ္တင္ေကာင္း
လႊတ္တင္ႏိုင္ပါမယ္။ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းဖို႔ ေလ့က်င့္ခဲ့တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ
အစီအစဥ္ေရးဆြဲမႈ အတတ္နည္းပညာက ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ေကာင္း
ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ ကို လူသား တေယာက္ရယ္လို႔
ပီပီျပင္ျပင္ ရွင္သန္၊ ရပ္တည္၊ ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ကိုေတာ့
စာေပ၊ ဂီတ နဲ႔ အားကစား ကပဲ သင္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္။
ဦးလတ္ႀကီး သီခ်င္း အတိုင္း ဆိုရရင္ေတာ့ ရာဇဝင္ မဟာ သတၱိေတြကို ဒီအထဲကပဲ ယူခဲ့ရပါတယ္။
ဒီသေဘာကို လူအမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ လူငယ္မ်ား ျမင္ေစခ်င္၊ နားလည္ေစခ်င္လို႔
ဒီလို အမွတ္တရ စာစုေတြ၊ အလြမ္းေတြ၊ မွတ္တမ္းေတြ တႏိုင္ လုပ္ေနျခင္းပါပဲ။
အထက္မွာ က်ေနာ့္ ကို က်င့္သားရ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာ Comfort Zone က ေန ထြက္ခဲ့ဖို႔
သတိေပးခဲ့သူ ကိုလင္းထင္ ေရးဖူးတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ကေလးနဲ႔လည္း ဒီလို
အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ရျခင္း သေဘာကို ထပ္ဆင့္ ရွင္းျပခ်င္ပါေသးတယ္။
သူ က က်ေနာ့္ ကို လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ျပႆနာ အစုစု အတြက္
ကိုယ္ပိုင္ အာေဘာ္ အသံေတြ ပိုထြက္ေစခ်င္လို႔ အထက္ကလို သတိေပး တပ္လွန္႔ဟန္
တူတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို အစီအစဥ္ေတြ၊ လြမ္းခ်င္းေတြရဲ႕ သေဘာကိုလည္း
သူကိုယ္တိုင္လည္း နားလည္ပါတယ္။ ဟိုတေလာက ျပည္တြင္း စာနယ္ဇင္း
ေဆာင္းပါးရွင္ တေယာက္ ရဲ႕ ေဆးလိပ္ဆန္႔က်င္ေရး ေဆာင္းပါး မွာ ဆရာႀကီး
တင္မိုး ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ကဗ်ာ “ဧည့္သည္ႀကီး” ကို ယူသံုးၿပီး ကဗ်ာေရးသူ
မသိလို႔ သိသူမ်ား ေျပာျပပါ ဆိုတဲ့ အသံ ၾကားရေတာ့ သူကိုယ္တိုင္
ဘုရားတၿပီး.. ေအာက္ပါ အတိုင္း ေရးခဲ့ဖူးတယ္။
“… တင္မိုးကို မသိေတာ့တဲ့ အႏၲရာယ္ဟာ ေဆးလိပ္ အႏၲရာယ္ေအာက္ မေလ်ာ့ဘူးလို႔
က်ေနာ္ ေတြးေနမိတယ္။ တင္မိုးကိုမသိရင္ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္ကို ဘယ္လိုသိမလဲ၊
ဒဂုန္တာရာကို ဘယ္လိုသိမလဲ၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ကို ဘယ္လိုသိမလဲ။ သူတို႔
မပါတဲ့ ဗမာျပည္ဆိုရင္ ၀ိညာဥ္မဲ့တဲ့ တိုင္းျပည္ ျဖစ္သြားမွာပဲ၊
လူ႔႐ြာေယာင္ ေဆာင္ရတဲ့ ၾကတ္ကုန္းတစျပင္ႏွယ္ ႐ိွမွာပဲ။
က်ေနာ္ ယံုတာကေတာ့ လူေတြရဲ႕ ေနထိုင္မႈ ဘ၀ဟန္ပန္ ဆင့္ကဲ တိုးတက္
ေျပာင္းလဲတယ္ ဆိုရာမွာ Humanity ဆိုတဲ့ တရားကိုယ္ အေၾကာင္းႀကီး ထင္႐ွား
ထြန္းကားပါမွ တာ၀န္ယူ သိတတ္မႈေတြ ျမင့္တက္လာရတာနဲ႔ တိုက္႐ိုက္အခ်ဴိးက်တာ
ျဖစ္တယ္။
Humanity ဆိုတာ လူျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အလင္းဘက္ျခမ္းက ေကာင္းမြန္ေသာ အရည္အေသြးကို
ဆိုလိုတယ္။ ဂ်က္လန္ဒန္ရဲ႕ ပင္လယ္၀ံပုေလြထဲက ဇာတ္ေကာင္ ၀ံပုေလြလာဆင္ နဲ႔
ပံုေဖာ္ကိုယ္စားျပဳတဲ့ တိရိစၦာန္ဗီဇစိတ္ အားလံုးကို ဖိႏိွပ္ခ်ဴပ္တည္း
ေအာင္ႏိုင္ထားတဲ့ လူသားရဲ႕ ေကာင္းျမတ္ျခင္းဘက္ အျခမ္းက မ်က္ႏွာစာ ျဖစ္တယ္။
ဒီ Humanity ႀကီးထြားပါမွ လူဟာ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အပါအ၀င္ ကိုယ္႐ွင္ေနရတဲ့
အ၀န္းအ၀ိုင္းေပၚမွာ တာ၀န္ယူလိုစိတ္ ႐ိွလာမွာျဖစ္တယ္။ ဒီတာ၀န္ယူစိတ္နဲ႔
မေကာင္းေသာ အက်င့္အၾကံ ဘ၀ဟန္ပန္ေတြကို စြန္႔ခြာပစ္ၾကတာပဲ။
စာရင္းအင္း အခ်က္အလက္ေတြ၊ သိပၸံေတြ႕႐ွိခ်က္ေတြ သက္သက္က ဒီ Humanity
ထြန္းကားဖို႔ အေကာင္းတရားဘက္ဆီ မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႔ တိရိစၦာန္ ဗီဇစိတ္ကို
ဖိႏိွပ္ဖို႔ လံႈ႕ေဆာ္ႏိုင္စြမ္း မ႐ိွ၊ ၀ိညာဥ္မဲ့သူတို႔ရဲ႕ Manipulate
လုပ္ျခင္းေတာင္ လူ႔သမိုင္းမွာ ခံရသမို႔ သမိုင္းေယာင္ သိပၸံေယာင္
(Pseudohistory and Pseudoscience) ေတြနဲ႔ အခိုင္အမာ ေဆာက္တည္တဲ့
ဖက္ဆစ္၀ါဒလိုမ်ဴိး ေပၚထြန္းခဲ့တာ မဟုတ္လား။
ဒီေတာ့ တင္မိုးကို ဘာလို႔ သိရမွာလဲ၊ Humanity ထြန္းကားေအာင္လို႔။
လင္းထင္…”
ဆိုေတာ့ လူသား ရဲ႕ အဓိပၸာယ္၊ ျဖစ္တည္မႈ၊ လူသားဝါဒ ျဗဟၼစိုရ္
တရားထြန္းကားမႈမွာ ရသ အႏုပညာ ရဲ႕ အစြမ္း မရွမျဖစ္ အေရးပါပံုကို က်ေနာ္
တင္ဆက္ေနတဲ့ အစီအစဥ္ ေတြကေန မိုးမခ စာဖတ္ ပရိသတ္ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ မ်ား
အနည္းငယ္ ျဖစ္ျဖစ္ သိျမင္ႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ဒါကေတာ့ ဂီတအႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ အမွတ္တရ ရုပ္ပံုလႊာ အစီအစဥ္ေတြရဲ႕ သေဘာကို ႏွစ္ကုန္မွာ အရွည္ ရွင္းျပျခင္းပါ။
ဒီေန႔ အစီအစဥ္ကေတာ့ အမွန္က အရင္ တပတ္ က တင္ဆက္ဖို႔ပါ။
အခ်ိန္မေပးႏိုင္ခဲ့လို႔ ေနာက္က်သြားျခင္းပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာ (၉)
ရက္ေန႔က ကြယ္လြန္ျခင္း (၄) ႏွစ္ျပည့္ခဲ့တဲ့ ေတးေရး/ေတးဆို ရာျပည့္ ႏွစ္လည္
အမွတ္တရ အစီအစဥ္ပါ။
၈၀ ခုႏွစ္မ်ား ၏ ဗမာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဂီတေလာကကို သိမ္းပိုက္ခဲ့သည့္ ဂီတညီအစ္ကိုသံုးဦး “ခိုင္မိုးျပည့္”
ဝဲမွယာ - မိုးေက်ာ္၊ ရာျပည့္၊ ခိုင္ထူး
ရာျပည့္ ၏ ဂီတ ဘဝ အက်ဥ္း
ရာျပည့္ ကို အဖ ဦးဘာဘာ၊ အမိ ေဒၚတင္တင္လွ တို႕က ၁၉၅၅ ခုႏွစ္ ၌
ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သားအငယ္ဆံုး ျဖစ္ၿပီး ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ ေလးေယာက္ ရွိသည္။
အမည္ရင္းမွာ ကိုတင့္လြင္ ျဖစ္သည္။ ရာျပည့္သည္ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ စစ္အာဏာရွင္
ဆန္႕က်င္ေရး “မႈိင္းရာျပည့္” ေက်ာင္းသား အေရးေတာ္ပံုႀကီးတြင္
ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသီခ်င္းမ်ား စတင္ေရးသားခဲ့သည္။
အေရးေတာ္ပံုႀကီးအား ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ အႏုပညာ အမည္ကို “ရာျပည့္” ဟု
ယူခဲ့သည္။
၁၉၇၇ ခုႏွစ္တြင္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ သက္ႏိုင္ဦး (Richard) ၏ “ၾကယ္ေၾကြခ်ိန္
ညေလးတစ္ည” ေတးစု ၌ ဧည့္သည္ အဆိုအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ သီဆိုရင္း ဂီတေလာက သို႔
စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ “သတိမမူဂူမျမင္” ၊ “နဒီမဂၤလာ”
ႏွင့္ “တစ္ေကာင္တည္းပဲ ဒါေပမယ့္ ျခေသၤ့” တကိုယ္ေတာ္ ေတးစု သံုးခု
ဆက္လက္ထြက္ရွိႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့သည္။
ရာျပည့္သည္ ေတးေရးဆရာ တေယာက္ အေနျဖင့္လည္း ျမန္မာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဂီတေလာက၌
ထင္ရွားေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္သူ ခုိင္ထူး၊ မိုးေက်ာ္
တို႕ျဖင့္ “ခိုင္၊မိုး၊ျပည့္” ဟု သံုးေယာက္တြဲ အႏုပညာ နာမည္ ယူကာလည္း
ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးသီခ်င္းေပါင္းမ်ားစြာ စပ္ဆိုခဲ့သည္။ အဆိုေတာ္ ခိုင္ထူး
အတြက္ ပထမ ေတးစု (ရီေဇာ္ ႏွင့္တြဲ) “ေတးျမံဳငွက္ (၁၉၇၉)”
ထြက္ရွိစဥ္ကတည္းကပင္ ေတးသီခ်င္းမ်ား ေရးေပးခဲ့သည္။ ရာျပည့္သည္ ခိုင္ထူး၊
မိုးေက်ာ္ အျပင္ ကိုေနဝင္း၊ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုရဲလြင္ အစရွိသည့္
မဇိၥ်မလႈိင္းအုပ္စု ေတးေရးဆရာမ်ား၊ အဆိုေတာ္ မြန္းေအာင္၊ စိုးလြင္လြင္ တို႔
ျဖင့္လည္း ဂီတေလာကတြင္ အတြဲမ်ားခဲ့သည္။
ရာျပည့္ ေရး ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္
သီခ်င္းေကာင္းမ်ားစြာအနက္ “အေဝးဆံုး (စာသား - ရာျပည့္ ၊ သံစဥ္ - ခိုင္ထူး ၊
ခိုင္ထူး ဆို)”၊ “ခ်စ္ျခင္းရဲ႕ အျပစ္ဒဏ္ (ခိုင္ထူး ဆို)”
“မေကာင္းလည္းကိုယ္ ေကာင္းလည္းကိုယ္ (ခိုင္ထူးႏွင့္ တြဲေရး ၊ ခိုင္ထူး
ဆို)”၊ “(၈၄) ရက္စက္တယ္ (သားေထြးႏွင့္ တြဲေရး ၊ ခိုင္ထူး ဆို)”၊ ”ခေရ
(ကိုယ္တိုင္ ဆို ၊ ေနာင္ စိုးလြင္လြင္ ျပန္ဆို)” “အေမ (စိုးလြင္လြင္ ဆို ၊
ေနာင္ ထူးအိမ္သင္ ျပန္ဆို)”၊ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ မိုးေက်ာ္ အမွတ္တရ
“ေတးျမံဳငွက္သို႔ တမ္းခ်င္း” တို႔ ဟာ အထူးပင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား
လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ “ရွစ္ေလးလံုး” လူထုအေရးေတာ္ပံုႀကီး အၿပီးတြင္ ျပည္ပ သို႕
ထြက္ခြာသြားခဲ့ၿပီး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၌ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့၍ ဗမာ့ ဂီတေလာက
ႏွင့္ အဆက္ျပတ္သြားခဲ့ေသာ္လည္း ရာျပည့္ သီဆို၊ ေရးသားခဲ့ေသာ
ေတးသီခ်င္းေကာင္း မ်ားစြာဟာ ျပန္လည္ သီဆိုမႈမ်ားစြာျဖင့္ ျပည္တြင္း၌
ဆက္လက္ေအာင္ျမင္လ်က္ပင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ရာျပည့္သည္ အသက္ (၅၄) ႏွစ္အရြယ္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၊ ဒီဇင္ဘာ (၉)ရက္ေန႕တြင္
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ၊ ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕၊ ျပည္သူ႕ေဆးရံုႀကီး၌
ကြယ္လြန္အနိစၥ ေရာက္ခဲ့သည္။
မွတ္တမ္း စုေဆာင္း အက်ဥ္း ျပဳစုသူ - ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
----
ကုိရာျပည့္က စာသားဘက္မွာ အားေကာင္းတယ္။ စာသားေတြ ဘာေတြ ေရးၿပီးတဲ့
အခါမ်ဳိးက်ရင္ ပုိပုိ အဲဒါပဲလုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ခ်ျပတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ
ကြၽန္ေတာ္က ဒါကုိ သံစဥ္ထည့္ရမယ္ ဆုိတာ မေျပာဘဲနဲ႔ နားလည္တယ္။ သီခ်င္း
ျဖစ္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လံုး ရင္ထဲမွာ ျဖစ္လာတဲ့ ခံစားခ်က္ေပ့ါ.. ၊
ေပ်ာ္တဲ့ ခံစားခ်က္ေပါ႔။ သီခ်င္းတပုဒ္ ျဖစ္လာတဲ့ ခံစားခ်က္ေပါ့။
အဲဒါေလးအတြက္ပဲ သူနဲ႔တြဲျဖစ္တာပါ။
ကုိမုိးေက်ာ္ မရွိတဲ့ ေနာက္ပုိင္း ကုိရာျပည့္ဟာ အေဖာ္မရွိသလုိ ျဖစ္ေနတယ္။
ကုိမုိးေက်ာ္ အေၾကာင္းကုိ ေျပာရင္းနဲ႔ မုိးလင္းတဲ့ ရက္ေတြအမ်ားႀကီးပဲ။
သူရယ္၊ ကုိမုိးေက်ာ္ရယ္ ဂီတနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေရွ႕ကုိ ရည္ရြယ္
ေမွ်ာ္လင့္ထားတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ကုိရာျပည့္က သေဘာၤလုိက္ၿပီးေတာ့
ပုိက္ဆံရွာမယ္ေပါ့။ ရတဲ့ ပုိက္ဆံေတြနဲ႔ လုပ္ဖုိ႔ရွိၾကတယ္။ ကုိမုိးေက်ာ္
မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြက မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ကုိမုိးေက်ာ္ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကုိ
ကုိရာျပည့္က လုပ္မေပးလုိက္ရဘူး။ ကုိမုိးေက်ာ္လုိ လူမ်ဳိးက ရွိေတာ့မွာ
မဟုတ္ပါဘူး။ သူမရွိေတာ့ ကုိရာျပည့္လည္း
လုပ္ခ်င္တာလုပ္လုိ႔မရေတာ့ဘူးေပါ႔ဗ်ာ။
(ေရးေဖၚ ေနာင္ေတာ္ ဂီတ ညီအစ္ကို ရာျပည့္၊ မိုးေက်ာ္ အေၾကာင္း ေတးေရး/ေတးဆို
စိုးလြင္လြင္ (၁၉၆၂-၁၉၉၉) ေျပာျပခဲ့သည့္ အခ်က္တခ်ိဳ႕ကို စိုးလြင္လြင္ ၏
စာနယ္ဇင္း ေမးျမန္းခန္း မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
---
အခု ရာျပည့္ အမွတ္တရ အစီအစဥ္ အတြက္ မိုးမခ ပရိသတ္ နားဆင္ဖို႔ သီခ်င္း
စဥ္းစားေတာ့ ရာျပည့္ ကိုယ္တိုင္ ေရး/ဆို သီခ်င္းေကာင္း အမ်ားအျပားကို အရင္
စဥ္းစားမိေပမယ့္ ကိုေနဝင္း ေရး “ခြန္အားျဖည့္မိငယ္” သီခ်င္းကိုပဲ
ေနာက္ဆံုး ေရြးျဖစ္လိုက္တယ္။ “ခြန္အားျဖည့္မိငယ္” ကို ရာျပည့္ က သူ႔ရဲ႕
ဂီတ ဘဝအစ မွာပဲ လူမသိတသိနဲ႔ သီဆိုခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွတ္တရျပဳ ေရြးရျခင္း
ျဖစ္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာ ၃၀ က အသက္ (၆၃) ႏွစ္ျပည့္ ခဲ့တဲ့ ဂီတစာဆို
ကိုေနဝင္း (၁၉၅၀ ဖြား) ကိုလည္း တပါတည္း ဂုဏ္ျပဳခ်င္တာလည္း ပါတယ္။
“ခြန္အားျဖည့္မိငယ္” သီခ်င္းကို ေနာင္ပိုင္း ေခတ္တေလွ်ာက္ ပရိသတ္မ်ား အၾကား
အထူးေရပန္းစား ထင္ရွား ေအာင္ျမင္ေအာင္ သီဆိုသြားခဲ့တဲ့ မႏွစ္ကပဲ
ကြယ္လြန္ခဲ့ရွာသူ ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး (၁၉၅၀-၂၀၁၂) ကိုလည္း အမွတ္တရ
ထပ္မံ ျပဳခ်င္တာလည္း ပါပါတယ္။
ဒါေတြအျပင္ “ခြန္အားျဖည့္မိငယ္” သီခ်င္းဟာ လက္ရွိ ဗမာျပည္ အေျခအေနနဲ႔
ကိုက္ညီ၊ ပံုေဖာ္ အားျဖစ္ေစလို႔ ေရြးရျခင္းလည္း ျဖစ္တယ္။ ၉၀ ခုႏွစ္မ်ား
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ခံေနရစဥ္ အခ်ိန္ေတြမွာ နဝတ
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြဟာ “ခြန္အားျဖည့္မိငယ္” သီခ်င္းကို အလာဂ်ီ ျဖစ္
မ်က္မုန္းက်ိဳးကာ တားဆီးပိတ္ပင္တာေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ေယာက္်ား ဘသား
စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား ကို အံတု ေနသူ အမ်ိဳးသမီးငယ္ ကို အားျဖစ္ေစတယ္ ဆိုတဲ့
အေတြးနဲ႔ေပါ့..။ အခုေတာ့ ေခတ္ေတြလည္း ေျပာင္းၿပီလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တေယာက္လည္း စစ္လႊတ္ေတာ္ ကို ေရာက္ရွိလို႔ေနပါၿပီ..။
သီခ်င္း အဆိုရွင္ တဦးျဖစ္သူ ခင္ေမာင္တိုး ကိုယ္တိုင္လည္း
“ခြန္အားျဖည့္မိငယ္”ကို ေခါင္းစီးေတး အေနနဲ႔ မဆံုးခင္ ၂၀၁၂ မွာပဲ ေနာက္ဆံုး
သီဆို ေတးစု ထြက္ရွိခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ မိငယ္ ရင္ဆိုင္ ရမယ့္ လမ္းၾကမ္းခရီးကေတာ့ မေခ်ာေမြ႕၊
မေျဖာင့္ျဖဴးေသးပါဘူး။ ရင္ဆိုင္ရန္ ခြန္အားေတြျဖည့္ဖို႔ရာ ေရွ႕ဆက္
အမ်ားႀကီးလိုေနပါေသးတယ္။ ဒီ “မိငယ္” ကေတာ့ လူဆိုးႀကီးမ်ားရဲ႕ စစ္အာဏာရွင္
စနစ္ဆိုး ဒဏ္ကို အသြင္ေျပာင္း ဆက္လက္ ခံေနရဆဲ ျဖစ္တဲ့ ဗမာျပည္ ဆိုတဲ့
“မိငယ္” ျဖစ္ပါတယ္။
ငို႔ဘသမား စစ္အုပ္စု ရဲ႕ မတရားဖိႏွိပ္ေနဆဲ.. အႏၱရာယ္.. ဓား.. ေတြ.. အထပ္..
ထပ္.. ေရွ႕မွာ ကာရံေနဆဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဗမာျပည္ ဆိုတဲ့ “မိငယ္” ဟာ
ခြန္အားျဖည့္ဖို႔လိုေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း မိုးမခ ပရိသတ္ကို ႏိႈးေဆာ္ အသိေပးရင္း
ရာျပည့္ ႏွစ္လည္ အမွတ္တရ အစီအစဥ္ ကို “ခြန္အားျဖည့္မိငယ္” သီခ်င္းေလးနဲ႔
နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
ရာျပည့္ သီခ်င္းမ်ား ရွင္သန္ေစ..။
ခင္ေမာင္တိုး သီခ်င္းမ်ား ရွင္သန္ေစ..။
ကိုေနဝင္း တေယာက္ က်န္းမာေစ..။
ဗမာ့ ဂီတ ခ်မ္းသာေစ..။
(ဗမာျပည္ဆိုတဲ့…)
မိငယ္ တေယာက္လည္း ခြန္အားျဖည့္ႏိုင္ေစ..။
ေနဝင္ညကို.. ကူးျဖတ္ၿပီးမွ.. ေရာင္နီသာတဲ့.. ေန႔သစ္ကို.. ေရာက္မယ္..
ယံုၾကည္ျခင္းနဲ႔.. ႀကိဳးစားထားမွ.. တခ်ိန္မွာ.. ေအာင္ျမင္.. လြတ္ေျမာက္မယ္.. မဟုတ္လား..
သံသရာ.. လမ္းဟာ.. မေခ်ာေမြ႕တတ္ေတာ့.. တာဝန္ကိုယ္စီ.. အားတင္း.. ေရွ႕ဆက္လွမ္း..
အရႈံးမေပးနဲ႔.. မိငယ္ေရ.. ရဲရင့္မွ.. ေက်ာ္ျဖတ္သြား..
အမ်ား.. အက်ိဳး.. အတြက္.. တာဝန္.. ထမ္းရြက္တဲ့.. အခါ..
တကယ္.. ကိုယ္က်ိဳး.. စြန္႔ႏိုင္မွ..
ဒီေရ.. လိႈင္း.. ေတြ.. တရိပ္ရိပ္.. တက္ေတာ့.. ပင္လယ္ျပင္ဟာ.. လႈပ္ခတ္.. ရစျမဲေလ..
အႏၱရာယ္.. ဓား.. ေတြ.. အထပ္.. ထပ္.. ေရွ႕က.. ကာရံ.. ကြယ္.. ၍.. တားဆီး.. ေနပါေစ..
ဉာဏ္.. ေျမကတုတ္ဟာ (မွာ).. စြမ္းအား.. သတၱိ.. တမန္ေတာ္ဟာ.. သတိတရား.. မင္း.. မေမ့နဲ႔ဦး..
ေနဝင္ညကို.. ကူးျဖတ္ရဲမွ.. ေရာင္နီသာတဲ့.. ေန႔သစ္ကို.. ရမယ္..
ယံုၾကည္ျခင္းနဲ႔.. ႀကိဳးစားထားမွ.. တခ်ိန္မွာ.. ေအာင္ျမင္.. လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မယ္ေလ..
သံသရာ.. လမ္းဟာ.. မေခ်ာေမြ႕တတ္ေတာ့.. ရင္ဆိုင္ရန္.. ခြန္အားျဖည့္.. မိငယ္.. ေရ..
သံသရာ.. လမ္းဟာ.. မေခ်ာေမြ႕တတ္ေတာ့.. ရင္ဆိုင္ရန္.. ခြန္အားျဖည့္.. မိငယ္.. ေရ..
ခြန္အားျဖည့္ မိငယ္ (Two Versions)၊ သံစဥ္/စာသား
- ကိုေနဝင္း (ေမာင့္လျပည့္ဝန္း / မဇၥ်ိမလႈိင္း)၊ ေတးဆို - ရာျပည့္ (၁၉၇၇)
၊ ခင္ေမာင္တိုး (၁၉၈၁)
ေရးသားစီစဥ္တင္ဆက္သူ - ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၁၆၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment